Nad izviri 26, Miklavž na Dravskem polju, Slovenija
Tel: 041 526 850 / +386 40 817 716

Rjavi šampinjoni

Rjavi šampinjoni

Rjavi šampinjoni se od belih ne razlikujejo samo po barvi, temveč tudi po okusu. Rjavi šampinjoni imajo bolj intenziven okus po oreščkih. Prav tako so rjavi šampinjoni pri poznavalcih veliko bolj priljubljeni kot beli, saj vsebujejo manj vode in med kuhanjem ostanejo bolj čvrsti. Ker vsebujejo manj vode, so tudi obstojnejši. Rjavi šampinjoni vsebujejo veliko vitaminov in mineralov in so odličen vir beljakovin.

Shranjevanje in uporaba

Šampinjonov hranimo v hladilniku najdlje 5 dni oziroma do roka odtisnjenega na embalaži. V kolikor imate šampinjone pakirane v skodelici s folijo, le to odstranite ali naluknjate z vilico, da šampinjoni lahko dihajo. Sveže šampinjone prepoznate po tesno zaprtem klobuku.

Šampinjonov ne umivamo, ampak zemljo in drugo umazanijo nežno odstranimo s papirnato brisačo ali s čopičem.  Prav tako šampinjonov ni potrebno lupiti in predhodno pariti z vročo vodo. Šampinjone lahko uživate tudi surove. Kuhane jedi pa seveda lahko tudi pogrevate. V kolikor jih boste zamrznili, jih očistite, narežete in takoj zamrznete.

Kaj je vredno vedeti o šampinjonih

Šampinjoni imajo visoko vsebnost fitohranil, ki podpirajo naš imunski sistem. Imajo veliko antioksidativno moč in nas varujejo pred številnimi boleznimi kot so infarkt, sladkorna bolezen, visok krvni tlak, osteoporoza, pljučne bolezni in rak. Te gobe vsebuje veliko konjugirane linolne kisline (CLA), ki lahko pomaga pri hujšanju, saj pomaga pri odpravi odvečne telesne maščobe, prav tako pa ščiti pred rakom na prsih ter ostalimi vrstami raka. Snovi v šampinjonih izboljšujejo imunski sistem in varujejo pred nastankom tumorjev. Imajo tudi visoko vsebnost antioksidantov.

Dnevna hranilna vrednost živila (85g):

100 g šampinjonov vsebuje 28 kcal, 0 g maščob, 3 g beljakovin, 0 g ogljikovih hidratov, 4 g natrija in 0 g holesterola.

VIR: http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2486/2